Vaikų atiminėjimas Britanijoje arba laikas išjungti televizorių

2014- 05- 11
Raminta Anglu24.lt
vaikai

Geriau vaikais rūpintis realybėje, o ne TV ekrane.

Lietuviški TV kanalai iš džiaugsmo šoka polką su ragučiais. Kada beišjudintų vaikų atiminėjimo temą – sėkmė, t. y. aukšti žiūrimumo reitingai garantuoti. Būtent jų, o ne visuotinio neteisingai (ar teisingai) atimto vaiko gelbėjimo siekia bet kuris komercinis TV kanalas. Ir mielai papasakosiu, kodėl.

Komerciniai TV kanalai išgyvena iš reklamos. „Loreal“, „Vytautas“, „Biovela“ ir kitų prekių ženklų reklamų parodymai apmokami didelėmis sumomis. Šių reklamų užsakovai sutinka mokėti daug (ir daugiau) tam kanalui, kuris puikuojasi aukštais žiūrimumo reitingais. Pigiausia sekundė reklamos kainuoja apie pusę tūkstančio litų. Tokią įperkamą reklamą galite pamatyti šeštadienį 9 valandą ryto prieš laidą apie sodus.

Tuo tarpu reklama, rodoma vakare, intriguojančios, šokiruojančios bei kitaip –ančios laidos metu užsakovui atsieis ir dvigubai. O TV kanalas gausiai papildys savo biudžetą. To, būdamas komerciniu produktu, jis ir sieka. Vien laidų pavadinimai – pokalbių šou – teikia mintį, kad tai bus mini pasirodymas, o ne objektyvi diskusija. Juk žiūrovas to ir nori – įaudrinimo, emocijų sukėlimo, kažko įdomaus. Antraip nežiūrės, perjungs, reitingai smuks, reklamos įkainiai atpigs. TV kanalui tai – veiklos katastrofa.

Vaikų atiminėjimas Britanijoje, homoseksualų santuokos, nėštumo nutraukimas ir  kitos aštrios temos  yra, buvo ir bus televizijos arkliukai.  Vaikų atiminėjimo klausimu tiek pati tematika, tiek jos pateikimas orientuojamas į tokį subjektyvumą: 1) geri tėvai, iš kurių atėmė vaikus; 2) užknisanti Lietuvos vaiko teisių apsauga; 3) blogietė Britanijos vaiko teisių apsaugos tarnyba (anglų kalba Child Protective Services). Šis modelis puikiai veikia: žiūrovai sėdi prie televizoriaus, vėliau kelia audras internete, o TV kanalas melžia reklamos užsakovus. Girdi, mes LABAI žiūrimi, tad jei nori reklamuotis, mokėk tūkstantėlį kitą.

Visą šią už kadrinę situaciją žinau, nes studijų metais dažnai bendraudavau su TV kanalų atstovais, be to, pati dalyvavau TV laidoje „Yra kaip yra“ (vaizdo įrašą rasite: http://bit.ly/yra-kaip-yra). Laidos tema: Vaikų atiminėjimas Britanijoje ir Norvegijoje. Kvietimą į laidą gavau dėl savo straipsnio, keliančio klausimą, kada iš tiesų vaikas paimamas iš šeimos (jį rasite: http://blog.norvegu24.lt/norvegijoje-atimami-vaikai/).

Žinoma, laidos viršūnę ėmė rėkiančios moteriškės. Viena iš jų – audringoji Asta. Moteris plėšėsi dėl atimto vaiko, bet nenorėjo matyti priežasčių, kodėl taip įvyko. Astos vaikai net tris kartus gyveno globos namuose, dar jai būnant Lietuvoje. Jau nekalbu apie visą puokštę kitų problemų: Britanijos įstatymų pažeidimai, rimtos psichologinės problemos ir t. t.

Objektyvios diskusijos nebuvo įmanomos. O argumentas – „Vaikas nori pas mamą“ – et… Nenorėjau kaitinti aistrų, bet vaikas nori pas bet kokią mamą. Tėvų ujami ir mušami vaikai, paimti iš jų, vis vien veržiasi atgal. Jie tiesiog nežino, kad gali būti kitaip, kad smurtas šeimoje nėra kasdienybė. Bet ši tiesa dažniausiai lieka už kadro. O mes gauname tik sukoncentruotą, riksmų ir ašarų kupiną informaciją. Nesunku suprasti, kad iš jos padarytos išvados nebus objektyvios.

P. S. kaip ir tėvai ne visada yra geri, taip ir Britanijos VTAT daro klaidų. Neginu nė vienos pusės, tik skatinu neieškoti teisybės pokalbių šou laidose, nes jų paskirtis – kelti emocijas, o ne rimtas, situaciją keičiančias diskusijas.

anglu kalbos kursai internetu

 

Nėra komentarų

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *