Britiška spauda: nuo mokslo naujienų iki seksualumo bombų

news

Kaip ir kitų Europos valstybių spauda, britiški laikraščiai nevengia sekti tendencijų ir pirmuosius puslapius dedikuoti skandalams. Turbūt teko girdėti, kad Jungtinės Karalystės laikraščiai skirstomi į tabloid ir broadsheet newspapers. Tabloid vardą gauna ne itin kokybiška, sensacijų ieškanti spauda, dažniausiai teikianti lengvą turinį bei nevengianti gandų ir paskalų viešinimo. Broadsheet laikraščiai, atvirkščiai, laikomi „rimta“ spauda ir labiau orientuojasi į politikos, ekonomikos naujienas. Beje, minėtieji pavadinimai apibūdina ir laikraščio formatą – tabloid puslapiai yra perpus mažesni nei broadsheet. Trumpai apžvelgiame 5 išskirtinius britų laikraščius.

„The Sun“ – lengvas turinys ir populiarumas

Šiuo metu „The Sun“ (liet. saulė) laikraštis išsikovojęs perkamiausio poziciją visoje Jungtinėje Karalystėje. „The Sun“ tiražas siekia 1,7 mln. kopijų. Nieko nuostabaus, juk „saulėtasis“ laikraštis britišką kasdienybę nuspalvina sensacingomis antraštėmis, paparacių sumedžiotomis nuotraukomis ir nedideliu dėmesiu politikos naujienoms. „The Sun“ yra linkęs balansuoti ant padorumo ribos, taip pat susilaukia kritikos dėl seksizmo ir ksenofobijos bei rasizmo. Kasmet šis laikraštis atsako į šimtus skundų dėl netiksliai pateiktos informacijos. Nepaisant to, kad dauguma skundų būna pagrįsti, „The Sun“ vis dar išlieka perkamiausiu britišku laikraščiu.

„Daily Mail“ – kritikuojamas žiniasklaidos milžinas

Kovoje dėl tiražų šis laikraštis užleidžia pirmąją vietą minėtajam „The Sun“, tačiau pagal skaitytojų pasiekiamumą Britanijoje „Daily Mail“ yra absoliutus lyderis. Šio laikraščio populiarumą kelia ir aktyviai skaitytojų lankoma internetinė laikraščio versija. 1,6 mln. tiražas ir gausiai lankomas dailymail.co.uk puslapis užtikrina net 18,4 mln. skaitytojų kas mėnesį. Vis dėlto, „Daily Mail“ kritikuojamas už konservatyvumą, perdėtą sentimentalumą ir komentarus, nukreiptus prieš imigraciją. Britų žurnalistas A. Campbell yra pasakęs, kad „sunku suvokti, kaip galime būti laiminga tauta, jeigu kasdien du milijonai žmonių perka „Daily Mail“. Vis dėlto, šis laikraštis ir toliau laikosi reitingų viršūnėse ir netgi laimėjo šešis Metų laikraščio apdovanojimus, rengiamus Britanijoje nuo 1993-ųjų.

news2

„Metro“ – nemokama lengvo turinio spauda

„Metro“ verta paminėti kaip įspūdingą 1,4 mln. tiražą turintį nemokamą leidinį. Tai – dar vienas tabloid formato laikraštis, kurį galite rasti viešojo transporto stotyse įvairiuose Jungtinės Karalystės miestuose (vis dėlto, didžiausia tiražo dalis tenka Londonui). „Metro“ priklauso tai pačiai spaudos grupei kaip ir „Daily Mail“, tačiau tai nėra tiesiog nemokama pastarojo kopija. Pagrindinės „Metro“ skiltys – naujienų, sporto bei įvairenybių dalys. Pastaroji skirta straipsniams apie keliones, gyvenimo būdą, sveikatą, mokslą, menus ir pramogas. Kaip ir dauguma kitų laikraščių, „Metro“ turi savo internetinę versiją, tačiau jos turinys skiriasi nuo spausdintinės versijos, nes abu „Metro“ variantus kuria atskiros žurnalistų komandos.

„The Daily Telegraph“ – kokybiškos spaudos pionierius

Nuo 2010-ųjų stabilų maždaug pusės milijono tiražą išlaikantis, dar nuo XIX a. leidžiamas laikraštis pasižymi konservatyviomis pažiūromis ir aukšta turinio kokybe. Vis dėlto, „The Daily Telegraph“ taip pat neišvengia skundų dėl netikslios informacijos, tačiau tai jam nesutrukdė jau 4 kartus laimėti Metų laikraščio apdovanojimų. „The Daily Telegraph“ yra didžiausią tiražą turintis broadsheet laikraštis Jungtinėje Karalystėje. Jis laikomas vienu iš kokybiškos spaudos simbolių. Įdomi detalė – nuo pat 1858 m. laikraštis nekeitė savo šūkio, spausdinamo kiekviename numeryje: „Buvo, yra ir bus“.

„The Economist“ – turinys išsilavinusiam skaitytojui

Šis kassavaitinis laikraštis leidžiamas žurnalo formatu, todėl dažnai priskiriamas prie žurnalų. Nepaisant formato rėmų, „The Economist“ reikėtų paminėti kaip aukštos kokybės leidinį, turintį didelę įtaką panašiai spaudai užsienyje. Šis laikraštis-žurnalas vertinamas dėl tikslios, objektyviai pateikiamos informacijos ir realistiškų straipsnių. „The Economist“ eksportuojamas ir į Jungtines Amerikos Valstijas, nors centrinis ofisas įsikūręs Londone. Maždaug pusė 1,5 mln. siekiančio tiražo parduodama Jungtinėse Amerikos Valstijose. Leidinys palaiko ekonominį ir kultūrinį liberalizmą, laisvą prekybą, globalizaciją ir migraciją. Pagrindinė „The Economist“ auditorija – išsilavinę skaitytojai, kurių netrūksta visame pasaulyje nuo pat 174-ųjų, kai buvo išleistas pirmasis šio laikraščio numeris.

Nėra komentarų

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *